Створення розумнішої упаковки

Ми сприяємо розвитку циркулярної економіки, створюючи розумнішу упаковку на користь людей і планети. 

Упаковка наших споживчих товарів виконує багато різних функцій. Вона забезпечує гігієнічність та безпеку продуктів, захищає товари під час транспортування, надає місце для необхідної споживчої інформації, а також відіграє важливу роль у процесі ухвалення рішення про купівлю завдяки привабливому дизайну. 

Наша мета — створювати упаковку з максимально сталих матеріалів, використовуючи мінімальну кількість пакувальних матеріалів — усе це без шкоди для високої якості, ефективності та безпеки, яких очікують споживачі. Для досягнення цієї мети наші інженери з упаковки тісно співпрацюють із партнерами по всьому ланцюгу створення вартості, застосовуючи передові методи дизайну, сучасні технології виробництва та сталу сировину. Компанія «Хенкель» зосереджує свої зусилля на просуванні прогресу в трьох ключових напрямах.

Наша стратегія підтримки циркулярної економіки в пакуванні базується на трьох основних засадах:

1. Розумний дизайн упаковки та зменшення обсягів пакувальних матеріалів

  • Сталий дизайн упаковки — найкращий спосіб створити ефективну та рентабельну циркулярну економіку. Інноваційний дизайн є ключовим для заміни первинної сировини на перероблені або відновлювані альтернативи там, де це можливо, що дає змогу використовувати сталішу або відновлювану сировину.
  • Зменшення обсягів упаковки через застосування розумних рішень — найкращий шлях мінімізувати відходи та негативний вплив на довкілля. Протягом багатьох років ми прагнемо знижувати кількість пакувальних матеріалів у життєвому циклі продукту без шкоди для якості, ефективності та безпеки. Ми продовжуватимемо це робити й надалі.
  • Наша мета — зменшити обсяги пластику, що використовується в споживчій упаковці. Крім того, розумні дизайнерські рішення відіграють важливу роль із самого початку, оскільки вони сприяють заміні первинної сировини на перероблені або відновлювані матеріали, де це технічно можливо. Наприклад, вимоги до стабільності можуть обмежувати використання альтернативних матеріалів у деяких типах упаковки. Проте розумний дизайн виходить за межі цих обмежень, дозволяючи використовувати сталішу сировину в меншій кількості.
  • Щоб перейти від лінійної економіки до циркулярної, наші експерти з упаковки переосмислюють концепції упаковки та шукають нові шляхи для розробки багаторазових і заправних рішень із акцентом на довговічність. Вони також продовжують оптимізувати транспортну упаковку та логістику.

2. Матеріали зі сталих джерел

  • Компанія «Хенкель» постійно працює над збільшенням частки переробленої сировини в упаковці. Хоча багато наших брендів вже пропонують продукцію з упаковкою, виготовленою з перероблених матеріалів, ми встановили амбітну ціль — підвищити частку переробленого пластику до понад 30 % у всій пластмасовій упаковці для споживчих товарів до 2025 року. На кінець 2024 року цей показник становив 25 %.
  • Найпоширенішими пакувальними матеріалами з відновлюваної сировини є папір і картон. Наша мета — отримувати 100 % паперу і картону для упаковки з перероблених матеріалів або у разі використання первинної сировини — із сертифікованих сталих лісових господарств. У 2024 році ми провели дослідження за 2023 рік, в якому досягли 98 % охоплення. Частка переробленої сировини становила 64 %, а сертифікованої первинної — 34 %. Ці дані базуються на інформації від постачальників і охоплюють понад 90 % нашого обсягу замовлень на папір і картон. Більшість постачальників використовують принаймні одну з таких систем сертифікації: FSC (Forest Stewardship Council), PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification) і SFI (Sustainable Forestry Initiative). Підвищення прозорості у ланцюгу постачання — ще один напрям нашої співпраці з постачальниками, що включає простежуваність матеріалів, особливо в разі закупівель первинних волокон із країн з високим ризиком. У таких випадках ми спільно працюємо над заходами щодо мінімізації ризиків.
  • На сьогодні ми використовуємо ПВХ лише в незначній кількості випадків, бо поки що не знайшли альтернативи. Загалом матеріали на основі ПВХ становлять менш ніж 0,02 % наших глобальних витрат на пакувальні матеріали. Ми продовжуємо працювати над повним виключенням ПВХ із наших пакувальних матеріалів.

3. Закриваємо цикл разом

  • Аби досягти циркулярної економіки, ми прагнемо зробити так, щоб упаковку нашої продукції можна було переробити після її використання. Наша мета — щоб 100 % упаковки Henkel були розроблені для переробки або повторного використання до 2025 року. На кінець 2024 року ми досягли цього для близько 89 % нашої упаковки.
  • Ми визначаємо перероблюваність або повторне використання на основі німецького мінімального стандарту, рекомендацій RecyClass від Plastics Recyclers Europe, «Золотих правил дизайну» Consumer Goods Forum і керівних принципів Global Commitment фонду Ellen MacArthur. Послідовне застосування матеріалозалежних принципів дизайну, що підтримують циркулярну економіку, дозволяє подолати бар’єри у збиранні, сортуванні та переробці кожної категорії упаковки — таких як гнучка багатошарова упаковка, термозбіжна плівка або чорний пластиковий пакувальний матеріал — і знайти альтернативи, які також підлягають переробці та виготовлені із вторинної сировини, придатної для виробництва нових товарів.
  • Водночас важливо мати відповідні системи для збирання, сортування та переробки пакувальних матеріалів. Тому ми співпрацюємо з організаціями в ланцюгу створення вартості упаковки, щоб стимулювати розвиток інфраструктури збирання та переробки. Наша амбіція у межах розширеної відповідальності виробника (EPR) полягає в тому, щоб запобігти несанкціонованій утилізації відходів упаковки.
  • «Хенкель» розробляє та тестує нові логотипи для упаковки продукції, щоб заохочувати сталу поведінку під час покупок та інформувати про правильну переробку. Логотипи вказують відсоток переробленої сировини або можливість переробки упаковки, деякі з них допомагають забезпечити правильну переробку.
  • Ми випробовуємо різні підходи, щоб задовольнити попит споживачів і дистриб’юторів на багаторазову упаковку та повторне наповнення. Такі рішення призначені як для домашнього використання, так і для придбання продуктів на станціях поповнення задля повторного наповнення наявної упаковки. Під нашим преміальним брендом Authentic Beauty Concept ми тестуємо рішення з повторного наповнення для салонного бізнесу. Також пропонуємо рішення для поповнення з пакетами задля повторного наповнення і концентратами в Європі та Північній Америці, наприклад для брендів Pril і Dial.
  • Ще одним способом закриття циклу є повторне використання упаковки. Ми прагнемо максимально збільшити повторне використання вторинної та третинної упаковки, яку зазвичай використовують для демонстрації на полицях або в логістиці.

Наш бізнес-підрозділ «Клейові технології» забезпечує збереження високоякісних матеріалів в обігу та перетворює відходи на цінні ресурси. Поєднуючи наші знання матеріалів з інноваційними технологіями, ми пропонуємо рішення, що відіграють важливу роль у переході до циркулярної економіки та сприяють переосмисленню промислового дизайну та виробництва. Наш підхід до сприяння циркулярній економіці ґрунтується на таких аспектах.

  • Перероблюваність: наші рішення для дизайну упаковки, що легко переробляється або підлягає повторному використанню, забезпечують перероблюваність наприкінці ланцюга створення вартості. Ми працюємо з клієнтами над розробкою рішень для інноваційного переробного дизайну продуктів і упаковки, наприклад, у вигляді сталого та безпечного паперового пакування для харчових продуктів. Також ми пропонуємо клеї, оптимізовані для переробки, які значно підвищують рівень і якість переробки.
  • Розклеювання: циркулярний ланцюг створення вартості потребує розпізнавання та збереження цінності матеріалів. Розклеювання дозволяє ремонтувати, повторно використовувати та переробляти продукти і їхні частини, а також розділяти матеріали, які не підлягають колективній переробці. Це важливий механізм для подовження терміну служби продукції та відновлення цінності матеріалів наприкінці життєвого циклу продукту. Особливо це стосується продуктів із цінною сировиною (наприклад, батарей в електромобілях).
  • Відновлюваний вуглець: «Хенкель» є одним із засновників ініціативи Renewable Carbon Initiative з 2020 року. Ця ініціатива спрямована на прискорення переходу від викопного до відновлюваного вуглецю у всіх органічних хімікатах і матеріалах. Бізнес-підрозділ «Клейові технології» також розробляє нові рішення для клеїв, герметиків і функціональних покриттів, що замінюють викопну вуглецеву сировину на відновлювані матеріали. Це знижує вуглецевий слід нашої продукції та допомагає клієнтам скорочувати викиди в їхніх ланцюгах створення вартості. Крім того, ми сприяємо циркулярній економіці, зменшуючи споживання ресурсів.
  • Клеї на біологічній основі: ми також розробили лінійку клеїв на біологічній основі. Протягом останніх років ми працюємо з постачальниками над впровадженням концепції масового балансу. Це прозора модель відстеження кількості сертифікованої та несертифікованої сировини впродовж усього виробничого процесу. Оскільки цей принцип дозволяє використовувати відновлювані вуглецеві ресурси у межах наявних виробничих процесів, він є важливим кроком на шляху поступового переходу до відновлюваних ресурсів. На кінець 2024 року вісім виробничих майданчиків бізнес-підрозділу «Клейові технології» отримали повну сертифікацію ISCC PLUS — глобально визнаної системи сертифікації масового балансу.

Прогрес у сфері сталої упаковки можливий лише за умови співпраці організацій на всіх етапах ланцюга створення вартості упаковки. Експерти «Хенкель» беруть участь у декількох міжгалузевих ініціативах, щоб стимулювати інновації у розробці упаковки та шукати ефективні рішення, які можна масштабувати. «Хенкель» також об’єднала зусилля з різними організаціями, що працюють над покращенням інфраструктури переробки, щоб забезпечити циркулярну економіку. У багатьох регіонах, особливо в країнах, що розвиваються, відсутні належні системи для переробки пакувальних матеріалів. Ми переконані, що партнерства в ланцюгу створення вартості — єдиний шлях гарантувати, що упаковка нашої продукції може бути перероблена або повторно використана після споживання продукту.

Міжгалузеві ініціативи для вирішення викликів сталого пакування

Компанія «Хенкель» активно підтримує міжгалузеві ініціативи у сфері сталого пакування. Наша участь у Global Commitment Initiative фонду Ellen MacArthur, який об’єднує різних учасників ланцюга пластмас для формування майбутнього пластмас і стимулювання циркулярної економіки, є важливим прикладом нашого залучення. Серед інших ініціатив — U.S. Plastics Pact і CEFLEX.

Plastic Waste Coalition of Action була створена у 2020 році на базі Consumer Goods Forum (CGF). У цій коаліції «Хенкель» співпрацює з 43 іншими компаніями на основі «Золотих правил дизайну» (Golden Design Rules) для розробки більш циркулярного підходу до дизайну та переробки пластикової упаковки у споживчій галузі.

Компанія «Хенкель» також активно підтримує Бізнес-коаліцію за Глобальний договір про пластмаси (Business Coalition for a Global Plastics Treaty) в межах Договору ООН про забруднення пластиком. Разом із понад 170 іншими світовими компаніями ми беремо участь у багатосторонньому процесі, спрямованому на укладання глобальної угоди про стале використання, відновлення та перероблення пластмас до 2026 року, що буде ратифікована та впроваджена у світі.

Ми також співпрацюємо з різними компаніями для вдосконалення інфраструктури переробки і забезпечення циркулярної економіки. Співпраця з торговими партнерами має для нас велике значення у просуванні дієвої циркулярної економіки, зокрема це стосується нашого членства у Forum Rezyklat.

Наша співпраця із Circular Valley спрямована на підтримку циркулярної економіки та налагодження зв’язків із локальними та міжнародними компаніями, стартапами, інкубаторами й аналітичними центрами. Цей неприбутковий фонд, що розташований у Вупперталі (Німеччина), працює між галузями та технологіями для замкнення матеріальних циклів у наявних ланцюгах створення вартості, розробки політичних рекомендацій і постійного інформування громадськості про циркулярну економіку. У межах Ініціативи з переробки аерозолів Великої Британії, яку очолює неприбуткова організація Alupro, ми співпрацюємо з іншими компаніями для досягнення національного 50%-го рівня переробки аерозолів  до 2030 року.

Інновації для майбутнього

Через використання барвника (вуглецю) чорна пластикова упаковка створює складнощі для ланцюга переробки. У 2019 році компанія «Хенкель» і постачальник Ampacet, світовий виробник маткових сумішей, розпочали спільну роботу над інноваційним рішенням для чорної пластикової упаковки, яка розпізнається в автоматичному процесі сортування і є повністю перероблюваною. У новому пакувальному матеріалі використовується альтернативний чорний барвник без вуглецю, що дозволяє повертати пляшки у ланцюг створення вартості після використання. Інститут Cyclos-HTP, який спеціалізується на класифікації, оцінці та сертифікації перероблюваності упаковки та продукції, підтвердив, що пляшки Henkel, забарвлені чорним без вуглецю, повністю розпізнаються та сортуються.

Два найбільш нагальних виклики на шляху до циркулярної економіки упаковки — це покращення збирання та сортування споживчих відходів і наявність достатньої інфраструктури для збирання, сортування та переробки. З вересня 2020 року компанія «Хенкель» є учасником ініціативи HolyGrail 2.0, до якої входять понад 132 компанії й організації. Ця ініціатива використовує цифрові водяні знаки для покращення переробки упаковки.