- Продажі групи: близько 5,2 млрд євро; органічне зниження на 1,0 %
- Бізнес-підрозділ «Клейові технології»: органічне зростання продажів на 1,1 %, позитивна динаміка обсягів попри складну ринкову ситуацію
- Бізнес-підрозділ «Споживчі бренди»: органічне зниження продажів на 3,5 %; на обсяги вплинули стриманий споживчий попит і проблеми в ланцюгах постачання
- Завершено продаж бізнес-напряму роздрібних брендів у Північній Америці – програму стратегічної оптимізації портфеля в підрозділі «Споживчі бренди» завершено
- Прогноз на 2025 фінансовий рік залишається незмінним попри зростання волатильності ринкового середовища:
- Зростання продажів в органічному вираженні: 1,5–3,5 %
- Скоригована рентабельність продажів: 14,0–15,5 %
- Скоригований прибуток на привілейовану акцію (EPS): зростання в діапазоні від низького до високого однозначного відсоткового показника (за незмінного валютного курсу)
У першому кварталі 2025 року компанія Henkel зафіксувала консолідований обсяг продажів на рівні близько 5,2 млрд євро порівняно з приблизно 5,3 млрд євро за аналогічний період минулого року. В органічному вираженні продажі знизилися на 1,0 % порівняно з першим кварталом 2024 року. Така динаміка зумовлена насамперед складною геополітичною та макроекономічною ситуацією, що істотно загострилася з початку року. Це негативно позначилося як на попиті у промисловості, так і на споживчих настроях – особливо в Північній Америці. Водночас бізнес-підрозділ «Клейові технології» продемонстрував органічне зростання продажів завдяки збалансованому поєднанню цінової політики й обсягів. Як і очікувалося, в бізнес-підрозділі «Споживчі бренди» спостерігалося зниження продажів порівняно з минулим роком, зумовлене як високою базою порівняння, так і труднощами в ланцюгах постачання.
«Як ми вже зазначали в березні під час публікації результатів за 2024 рік, новий фінансовий рік розпочався досить стримано. Водночас нам вдалося зберегти високу валову рентабельність і рентабельність за EBIT, а також ми послідовно й успішно працюємо над реалізацією нашої стратегії зростання. Ми завершили продаж бізнес-напряму роздрібних брендів у Північній Америці раніше, ніж планувалося, чим успішно підсумували програму оптимізації портфеля в підрозділі «Споживчі бренди», яку було оголошено на початку 2022 року. Це дає нам змогу повністю зосередитися на розвитку бізнес-напряму брендових споживчих товарів завдяки інноваціям, що ґрунтуються на технологіях, які створюють відчутну додану вартість для споживачів, – зазначив Карстен Кнобель (Carsten Knobel), голова правління Ради директорів компанії «Хенкель». – Із початку року волатильність і невизначеність на світових ринках істотно зросли. Водночас наші цілі на поточний фінансовий рік залишаються незмінними, і ми надалі очікуємо органічного зростання продажів і поступового покращення прибутковості у 2025 році. Ми прогнозуємо сильніші показники в другій половині року, зокрема завдяки інноваціям, які виведемо на ринок за підтримки подальших інвестицій у наші бренди. Паралельно з цим, ми очікуємо на високі показники валової рентабельності та рентабельності за показником EBIT. Динаміка, яку ми спостерігали протягом перших трьох місяців цього фінансового року, підтверджує правильність вибраного курсу. Це свідчить про те, що наша стратегія є чіткою та послідовною і що ми виконуємо свої обіцянки».
Позитивну органічну динаміку продажів у бізнес-підрозділі «Клейові технології» в першому кварталі забезпечило насамперед значне зростання в бізнес-напрямі «Мобільність та електроніка». Натомість спад органічних продажів у бізнес-підрозділі «Споживчі бренди» був зумовлений передусім стриманими споживчими настроями, скороченням запасів з боку клієнтів і труднощами в ланцюгах постачання.
Показники продажів Групи
У першому кварталі 2025 року обсяг продажів Групи становив 5 242 млн євро, що означає номінальне зниження на 1,4 % порівняно з аналогічним періодом минулого року (5 317 млн євро). В органічному вираженні (тобто з урахуванням валютних коливань і придбань/відчужень активів) продажі знизилися на 1,0 %. Такий результат відповідав очікуванням і відображає нинішню складну геополітичну та макроекономічну ситуацію, котра впливає як на промисловий попит, так і на споживчі настрої – особливо в Північній Америці. Хоча органічні показники продажів на рівні Групи підтримувалися позитивною ціновою складовою, обсяги були нижчими за рівень попереднього року. Угоди з придбання/відчуження активів забезпечили зростання продажів на 1,1 %. Водночас валютні курси справили негативний вплив на результати, знизивши показники на 1,4 %.
Органічне зростання продажів в європейському регіоні в першому кварталі становило 2,5 %. У регіоні IMEA спостерігалося органічне зростання на рівні 4,6 %. У Північній Америці органічна динаміка продажів була негативною – мінус 5,6 %. У Латинській Америці органічне зростання продажів перевищило показник аналогічного кварталу минулого року на 1,5 %. В Азійсько-Тихоокеанському регіоні органічне зростання продажів становило 3,5 %.
Показники продажів бізнес-підрозділу «Клейові технології»
У першому кварталі 2025 року бізнес-підрозділ «Клейові технології» досяг обсягу продажів у 2 715 млн євро, що становить у номінальному вираженні становить зростання на 1,4 % порівняно з аналогічним кварталом попереднього року (2 677 мільйонів євро). В органічному вираженні (тобто з урахуванням валютних коливань і придбань/відчужень активів) продажі зросли на 1,1 % порівняно з першим кварталом 2024 року. Позитивну динаміку мали як ціновий, так і об’ємний компоненти. Валютні коливання зменшили показник продажів на 1,0 %, тоді як вплив угод з придбання/відчуження активів був позитивним і становив +1,3 %.
Позитивну органічну динаміку продажів бізнес-підрозділу «Клейові технології» в першому кварталі переважно забезпечив напрям «Мобільність та електроніка», який продемонстрував сильне органічне зростання на рівні 3,1 %. Це зростання було обумовлене сегментами «Електроніка» та «Товари для промисловості», а от в автомобільному сегменті відбувся спад через складну ринкову ситуацію. У бізнес-напрямі «Упаковка та споживчі товари» органічна динаміка продажів загалом була дещо негативною і становила -0,4 %. Сегмент упаковки демонстрував стабільну динаміку, що підтримувалася подальшим відновленням попиту. Натомість у сегменті споживчих товарів зафіксовано незначне зниження порівняно з аналогічним періодом минулого року. Органічне зростання продажів у бізнес-напрямі «Домашній ремонт, будівництво і товари для професіоналів» було на 0,4 % вище порівняно з першим кварталом минулого року. Зростання забезпечили насамперед сегменти «Товари для споживачів і домашнього ремонту» та «Будівництво», які обидва продемонстрували хорошу динаміку.
З регіональної точки зору показники бізнес-підрозділу «Клейові технології» були неоднорідними. В Європі продажі в органічному вираженні були нижчими, ніж у відповідному кварталі минулого року, що зумовлено насамперед динамікою в напрямі «Домашній ремонт, будівництво і товари для професіоналів». В умовах загалом складної ринкової ситуації в Північній Америці в першому кварталі зафіксовано рекордне зниження продажів, що головним чином пов’язане з напрямами «Мобільність та електроніка» й «Упаковка та споживчі товари». Регіон IMEA продемонстрував дуже сильне органічне зростання продажів, зокрема завдяки двозначному зростанню в напрямі «Домашній ремонт, будівництво і товари для професіоналів». У Латинській Америці також зафіксовано дуже сильне зростання, що переважно було зумовлене двозначним зростанням продажів у напрямі «Мобільність та електроніка». Напрями «Упаковка та споживчі товари» та «Домашній ремонт, будівництво і товари для професіоналів» також мали позитивний вплив на динаміку, оскільки вони обидва продемонстрували дуже сильне зростання. В Азійсько-Тихоокеанському регіоні було зафіксовано значне зростання, зокрема завдяки двозначному зростанню продажів у сегменті «Електроніка» в Китаї.
Показники продажів бізнес-підрозділу «Споживчі товари»
У бізнес-підрозділі «Споживчі бренди» продажі в першому кварталі 2025 року становили 2 484 млн євро, що в номінальному вираженні на 6,0 % менше, ніж за аналогічний період попереднього року. В органічному вираженні (тобто з урахуванням валютних коливань і придбань/відчужень активів) обсяг продажів зменшення на 3,5 %. Підрозділ продемонстрував позитивну цінову динаміку порівняно з першим кварталом 2024 року, водночас обсяги знизилися, як і очікувалося, насамперед через стриманий споживчий попит і скороченням запасів з боку роздрібних клієнтів, особливо в Північній Америці, що ускладнилося також проблемами в ланцюгах постачання. Валютні коливання негативно вплинули на динаміку продажів, зменшивши їх на 2,0 %, а от придбання/відчуження активів мали позитивний вплив на рівні 0,8 %.
У першому кварталі бізнес-напрям «Засоби для прання та догляду за оселею» продемонстрував негативну органічну динаміку продажів на рівні -4,1 %. У сегменті «Засоби для прання» зафіксовано спад, зумовлений передусім зменшенням обсягів у категорії «Засоби для чищення тканин», а у категорії «Засоби для догляду за тканинами» навпаки було зафіксовано дуже високі темпи зростання. У сегменті «Засоби для догляду за оселею» спостерігалося позитивне органічне зростання продажів, головним чином завдяки суттєвому зростанню в категорії «Засоби для миття посуду».
У бізнес-напрямі «Засоби для волосся» органічні продажі зменшилися на 1,6 %. У споживчому сегменті зафіксовано позитивну динаміку, зумовлену насамперед зростанням у категоріях «Фарби для волосся» та «Засоби для укладання волосся». Загалом сегмент професійних засобів продемонстрував результат нижчий за торішній, що було зумовлено падінням обсягів продажів на тлі складної споживчої ситуації в Північній Америці.
У напрямі «Інші споживчі бізнеси» органічні продажі зменшилися на 6,8 %, що пояснюється передусім негативною динамікою в сегменті «Засоби для догляду за тілом» у Північній Америці та Європі.
З огляду на регіональний розріз динаміка продажів у всіх регіонах, за винятком IMEA, була нижчою за рівень попереднього року. Регіон IMEA загалом продемонстрував хороше органічне зростання продажів, зумовлене насамперед суттєвим зростанням у напрямі «Засоби для волосся» та позитивною динамікою у напрямі «Засоби для прання та догляду за оселею». Натомість в Європі спостерігалося зниження продажів через динаміку в напрямі «Засоби для прання та догляду за оселею», тоді як напрям «Засоби для волосся» показав хороше зростання. У Північній Америці й Азійсько-Тихоокеанському регіоні всі бізнес-напрями продемонстрували результати, що є гіршими за минулорічні. У Латинській Америці загальний показник також був нижчим, ніж у попередньому році, що зумовлено динамікою в напрямі «Засоби для прання та догляду за оселею». Водночас напрям «Засоби для волосся» в цьому регіоні продемонстрував дуже сильне органічне зростання продажів.
Чисті активи та фінансове становище Групи
Істотних змін у чистих активах і фінансовому становищі Групи в звітному періоді порівняно із ситуацією станом на 31 грудня 2024 року не відбулося.
Прогноз Групи Henkel
На поточний рік Henkel підтверджує очікування органічного зростання продажів у межах від 1,5 % до 3,5 %. Для бізнес-підрозділу «Клейові технології» прогнозується органічне зростання продажів на рівні від 2,0 % до 4,0 %. Щодо бізнес-підрозділу «Споживчі бренди», очікується органічне зростання продажів у межах від 1,0 % до 3,0 %.
Скоригована рентабельність продажів (скоригована маржа EBIT), як і раніше, прогнозується на рівні від 14,0 % до 15,5 %. Для бізнес-підрозділу «Клейові технології» очікується скоригована рентабельність продажів у межах від 16,0 % до 17,5 %, а для бізнес-підрозділу «Споживчі бренди» – від 13,5 % до 15,0 %.
Для скоригованого прибутку на привілейовану акцію (EPS) за умови незмінного валютного курсу очікується зростання в діапазоні від низького до високого однозначного відсоткового показника.
Крім того, на 2025 рік ми зберігаємо такі очікування:
- Придбання/відчуження активів: негативний вплив на номінальне зростання продажів – у межах низького однозначного відсоткового значення.
- Перерахунок продажів в іноземній валюті: нейтральний або негативний вплив – також у межах низького однозначного відсоткового значення.
- Ціни на прямі матеріали: зростання у межах від низького до середнього однозначного відсоткового значення порівняно із середнім рівнем минулого року.
- Витрати на реструктуризацію – від 200 до 250 млн євро.
- Відтік коштів за інвестиціями в основні фонди та нематеріальні активи розміром від 650 до 750 млн євро.
Цей документ містить заяви, що стосуються майбутнього розвитку бізнесу, фінансових показників та інших подій, що матимуть значення для компанії «Хенкель» у майбутньому, які можуть бути прогнозними заявами. Прогнозні заяви характеризуються використанням таких слів, як «очікувати», «мати намір», «планувати», «передбачати», «вважати», «припускати» та інших подібних слів. Такі заяви ґрунтуються на поточних оцінках і припущеннях, зроблених керівництвом Henkel AG & Co. KGaA. Ці заяви не слід розуміти як гарантію того, що ці очікування справдяться. Майбутні показники діяльності компанії Henkel AG & Co. KGaA і дочірніх компаній залежать від низки ризиків і невизначеностей і у зв'язку з цим можуть суттєво відрізнятися (як у позитивний, так і в негативний бік) від даних, наведених у прогнозних заявах. Багато з цих факторів не залежать від компанії «Хенкель» і не піддаються точній попередній оцінці. Серед цих факторів – майбутня економічна ситуація і дії конкурентів та інших гравців на ринках. «Хенкель» не планує і не зобов'язується оновлювати прогнозні заяви в цьому документі.
Цей документ включає додаткові фінансові показники, які не мають чітких визначень у відповідних межах фінансової звітності і які є або можуть виступати в ролі альтернативних показників діяльності. Ці додаткові фінансові показники не слід розглядати окремо або як альтернативу показникам чистих активів і фінансової позиції або результатів діяльності «Хенкель», наданим відповідно до чинної форми фінансової звітності в документах «Хенкель» із консолідованою фінансовою звітністю. Інші компанії, які публікують або описують аналогічно позначені альтернативні показники своєї діяльності, можуть розраховувати їх іншим способом.
Цей документ опубліковано лише з інформаційною метою, і його не слід розглядати як рекомендацію щодо здійснення інвестицій, пропозиції з продажу активів або оферти з купівлі будь-яких цінних паперів.