Викиди, що виникають у нашому висхідному та низхідному ланцюгу створення вартості, становлять переважну частину наших загальних викидів. Особливо значущими для реалізації трансформації до вуглецевої нейтральності є висхідні викиди, пов’язані із закупівлею сировини та пакувальних матеріалів. Низхідні процеси, такі як логістика, дистрибуція й утилізація продукції після її використання, також є суттєвими джерелами викидів, які ми прагнемо скоротити. Ми класифікуємо наші дії за такими ключовими напрямами скорочення викидів: екодизайн, матеріали з низьким рівнем викидів і вуглецево ефективна логістика.
Екодизайн
Наша трансформація до вуглецевої нейтральності потребує розробки портфеля продуктів із низьким рівнем викидів шляхом оптимізації властивостей і складу продукції. У цьому контексті особливий потенціал скорочення викидів мають два важелі: дизайн формату та дизайн упаковки.
Дизайн формату
Оптимізація форматів нашої продукції є ключовим елементом створення портфеля з низьким рівнем викидів. Перехід на більш концентровані формули й інноваційні формати дозволяє використовувати сировину, яка генерує менше викидів у процесі виробництва. Це сприяє зменшенню викидів у висхідному ланцюгу. Крім того, компактніші формати сприяють подальшому скороченню викидів за рахунок меншого використання пакувальних матеріалів і зниження викидів, пов’язаних із транспортуванням.
Дизайн упаковки
Інноваційні дизайни упаковки, що забезпечують циркулярність, є вкрай важливими для зменшення викидів у низхідному ланцюгу. Ми прагнемо, щоб 100 % нашої упаковки підлягали переробленню або повторному використанню. Це допоможе знизити викиди на етапі утилізації продукції. Розробка багаторазових і заправних рішень для споживачів дає змогу продовжити термін служби пакувальних матеріалів, що зменшує їхнє споживання та пов’язані з цим викиди.
Матеріали з низьким рівнем викидів
Матеріали, що закуповуються, мають значний вплив на наш вуглецевий слід. Тому перехід на більш сталу сировину з низьким рівнем викидів є важливою передумовою для досягнення вуглецевої нейтральності. У цьому контексті ключовими важелями скорочення викидів є залучення постачальників, використання відновлюваної та вторинної упаковки, а також сировина.
Залучення постачальників
Співпраця із постачальниками є критично важливою для ефективної та комплексної трансформації профілю викидів сировини, яку закуповують. Упродовж багатьох років наші бізнес-підрозділи підтримують тісні відносини зі стратегічними постачальниками та реалізують безпосередні ініціативи зі скорочення викидів. Сюди входить розробка сировинних матеріалів із низьким рівнем викидів та оптимізація процесів із точки зору енергоефективності, переходу на відновлювану енергію та впровадження інших заходів у ланцюгу постачання. У квітні 2024 року ми запустили глобальну програму співпраці із постачальниками Henkel Climate Connect, яка покликана масштабувати нашу діяльність у цій сфері.
Щоб ефективніше використовувати знання про наш висхідний ланцюг створення вартості, ми дедалі частіше враховуємо дані про викиди на етапі відбору постачальників. Це дає нам змогу ухвалювати стратегічні рішення, які оптимізують наш вуглецевий слід, зокрема з урахуванням географічних факторів.
Відновлювана та вторинна упаковка
Завдяки нашій стратегії сталого пакування ми сприяємо скороченню викидів, мінімізуючи обсяг упаковки та максимально збільшуючи частку матеріалів із низьким рівнем викидів — без шкоди для якості, ефективності чи безпеки продукції.
Наші експерти з упаковки постійно працюють над інноваційними та розумними рішеннями, які дозволяють зменшити обсяг використаних матеріалів. Щоб зменшити пов’язані з упаковкою викиди, критично важливо замінювати первинну сировину, отриману з викопних ресурсів, на перероблені або відновлювані альтернативи.
Відновлювана та вторинна сировина
Сировина, яку використовують під час виробництва інгредієнтів для наших продуктів, відіграє ключову роль у стратегії скорочення викидів. У межах переходу до вуглецевої нейтральності ми зосереджені на заміні викопної сировини на відновлювані та перероблені аналоги з метою зниження загального вуглецевого сліду. Перехід на нову сировину ми реалізуємо поетапно.
По-перше, наші короткострокові цілі на 2030 рік передбачають скорочення залежності від викопного палива шляхом збільшення частки біосировини, такої як біомаса. Водночас ми активно нарощуємо використання перероблених матеріалів, зменшуючи залежність від первинних викопних ресурсів і зміцнюючи циркулярність у нашому ланцюгу постачання.
По-друге, наша ціль на 2045 рік щодо вуглецевої нейтральності стимулює впровадження інноваційних технологій. Зокрема, ми посилюємо використання технологій утилізації CO₂ для одержання сировини шляхом хімічного перетворення вуглекислого газу. Ми також розширюємо використання вторинної сировини для зменшення обсягів відходів і споживання ресурсів. У міру розвитку відновлюваної трансформації хімічної промисловості ми поступово переходимо на високоякісну біосировину із забезпеченням її простежуваності за допомогою методів сегрегації. Крім того, ми прагнемо мінімізувати негативний вплив на біорізноманіття та продовольчі ланцюги у межах нашої відповідальної стратегії закупівель.
Вуглецево ефективна логістика
Наші логістичні викиди виникають як під час транспортування закуплених матеріалів (висхідна логістика), так і під час доставки готової продукції (низхідна логістика). Для їхнього скорочення ми застосовуємо два основні підходи:
Оптимізація логістики
Оптимізація логістичних і дистрибуційних мереж є ключовим чинником зменшення споживання пального та відповідних викидів. Основні заходи включають використання цифрових інструментів, максимізацію завантаження транспортних засобів і мінімізацію відстаней транспортування. Крім того, ми розвиваємо локалізацію виробництва та закупівель, щоб додатково оптимізувати логістичну мережу.
Транспорт із низьким рівнем викидів
Щоб ефективно скорочувати викиди, пов’язані з транспортуванням, ми дотримуємося такого підходу: по-перше, оптимізуємо способи транспортування з огляду на їхній вуглецевий слід. Зокрема, ми прагнемо замінювати авіаперевезення морськими, а автомобільні перевезення — залізничними, де це можливо. По-друге, ми переходимо від традиційних двигунів до сталих альтернатив, зокрема оцінюємо та впроваджуємо електротранспорт, біопаливо та «зелений» водень для дистрибуції нашої продукції.