28 січ. 2022 р.  Дюссельдорф / Німеччина

Комплексні заходи, спрямовані на виведення стратегічної програми цілеспрямованого зростання на новий рівень

Компанія «Хенкель» планує об’єднати бізнес-підрозділи «Засоби для прання та догляду за оселею» та «Косметичні засоби» у новий бізнес-підрозділ «Споживчі бренди»

  • Створення єдиної багатокатегорійної платформи, що забезпечить зростання обсягу продажів розміром близько 10 мільярдів євро
  • Постійна оптимізація портфеля споживчих продуктів: чітка орієнтація на ключові бренди та напрями діяльності з привабливим потенціалом зростання та високою рентабельністю, а також зміцнена основа для операцій злиття та поглинання у споживчому сегменті
  • За очікуваннями, об'єднання двох підрозділів забезпечить суттєвий синергетичний ефект і підвищення ефективності бізнесу
  • Запуск програми зворотного викупу акцій на суму до 1 мільярда євро: компанія використовує свій сильний баланс і потужний грошовий потік, оптимізує структуру капіталу та демонструє тверду впевненість у тому, що має потенціал для прибуткового зростання в майбутньому
  • Опубліковано попередні результати за 2021 рік: органічне зростання обсягу продажів (OSG) становить +7,8 відсотка, рентабельність EBIT* – 13,4 відсотка, а прибуток на привілейовану акцію* (EPS) виріс на +9,2 відсотка (у разі постійних курсів обміну валют)
  • Прогноз на 2022 рік: органічне зростання продажів перебуватиме в діапазоні від 2 до 4 відсотків, рентабельність EBIT* – у діапазоні від 11,5 до 13,5 відсотка, динаміка прибутку на привілейовану акцію – у діапазоні від -15% до +5 % (у разі постійних курсів обміну валют), що відображає високий рівень невизначеності та волатильності на ринку
  • Нові середньо- та довгострокові амбітні фінансові цілі компанії «Хенкель»: органічне зростання обсягу продажів у діапазоні від 3 до 4 відсотків, рентабельність EBIT* –  близько 16 відсотків, зростання прибутку на привілейовану акцію*, що виражається у відсотках однорозрядним числом від 4 до 9 (у разі постійних курсів обміну валют і з урахуванням операцій злиття та поглинання)

Сьогодні компанія «Хенкель» оголосила про плани щодо об'єднання бізнес-підрозділів «Засоби для прання та догляду за оселею» та «Косметичні засоби» в єдиний бізнес-підрозділ – Henkel Consumer Brands («Споживчі бренди»). Компанія негайно розпочне підготовку до процесу злиття та має намір сформувати нову організаційну структуру не пізніше початку 2023 року. У межах нового бізнес-підрозділу «Хенкель» створить єдину багатокатегорійну платформу, що забезпечить зростання й об'єднає споживчі бренди та бізнеси, у тому числі багато уславлених брендів, таких як Persil та Schwarzkopf, і також охопить сегмент професійних засобів догляду за волоссям.

«Ми об'єднаємо зусилля у сегменті споживчих товарів і створимо єдиний потужний підрозділ як підґрунтя для майбутнього прибуткового зростання. Об’єднаний бізнес-підрозділ «Споживчі бренди» забезпечить значні вигоди компанії «Хенкель», нашим акціонерам, клієнтам і працівникам, а також матиме широкі можливості для активного формування свого майбутнього у цій високодинамічній галузі», – зауважив голова правління Ради директорів компанії «Хенкель» Карстен Кнобель (Carsten Knobel).

«Ми створюємо багатокатегорійну платформу з обсягом продажу близько 10 мільярдів євро. Це забезпечить нам ширшу основу для подальшої оптимізації та формування нашого портфеля заради збільшення темпів зростання та підвищення рентабельності. До того ж ми отримаємо значний синергетичний ефект та підвищення ефективності, що надасть нам змогу вивільнити ресурси, які будуть частково використані як цільові інвестиції у наші стратегічні пріоритетні ініціативи – впровадження інноваційних рішень, дотримання принципів сталого розвитку та пришвидшення переходу до цифрових технологій. Ми станемо ще більш привабливим роботодавцем, пропонуючи посади з більшою зоною відповідальності та нові можливості для зростання в цій перспективній галузі. Отже, я переконаний, що це злиття виведе нашу стратегічну програму цілеспрямованого зростання на новий рівень».

Метою об'єднання бізнес-підрозділів є сприяння зростанню та підвищенню прибутковості споживчого сегмента бізнесу та всієї компанії. Цю мету також відображено у нових середньо- та довгострокових амбітних фінансових цілях, які «Хенкель» поставила перед собою: компанія має намір досягти органічного зростання обсягу продажів на рівні 3-4 відсотків, забезпечити скориговану рентабельність EBIT на рівні близько 16 відсотків та отримати зростання скоригованого прибутку на привілейовану акцію, що виражається у відсотках однорозрядним числом від 4 до 9 (у разі постійних курсів обміну валют і з урахуванням злиття та поглинання).

Потужна платформа: створення портфеля продуктів, орієнтованого на привабливий потенціал зростання та підвищення рентабельності

Створення бізнес-підрозділу «Споживчі бренди» надасть компанії «Хенкель» змогу більш ефективно та в повному обсязі скористатися можливостями для органічного та неорганічного зростання, а також зосередитися на продуктах, які мають привабливий потенціал для зростання та підвищення рентабельності, на додаток до заходів з активного управління портфелем, вжитих у 2021 році.  

Подальші заходи щодо портфеля продуктів передбачатимуть продаж або припинення діяльності непрофільних брендів і напрямів бізнесу, а також придбання нових брендів у різних категоріях споживчого сегмента. Перші заходи щодо портфеля продуктів за напрямом «Косметичні засоби» будуть реалізовані вже впродовж 2022 року.

Масштабування бізнесу: суттєвий ефект синергії та підвищення ефективності

Об’єднання двох бізнес-підрозділів надасть змогу компанії «Хенкель» масштабувати бізнес і отримати синергетичний ефект, стати більш ефективною, діяти швидше та гнучкіше у нинішньому надзвичайно нестабільному ринковому середовищі. «Хенкель» розраховує досягти ефекту синергії за такими напрямами, як адміністрування, дистрибуція, маркетинг і ланцюжок постачання.

Завдяки цьому новий бізнес-підрозділ «Споживчі бренди» матиме можливість вивільнити ресурси для здійснення інвестицій більшого обсягу та спрямувати їх на зміцнення своїх стратегічних спроможностей, наприклад, на впровадження цифрових технологій у дослідження та розробки, розвиток електронної торгівлі або реалізацію проєктів у галузі сталого розвитку, що стосуються упаковки, придатної до перероблення. До того ж синергія буде використана для зміцнення профілю рентабельності нового бізнес-підрозділу.

Об'єднані команди: впорядковані структури, швидке ухвалення рішень і привабливі можливості

Діяльність нового бізнес-підрозділу буде орієнтована на споживачів і на канали збуту. Основою слугуватиме комплексний підхід до роботи з компаніями роздрібної торгівлі, партнерами з торгівлі та збуту усіх категорій товарів споживчого сегмента.
Під єдиним керівництвом об'єднана команда зосередиться на розвитку бізнесу в споживчому сегменті загалом, при цьому команда матиме більш раціональну структуру та зможе швидше ухвалювати рішення. В об'єднаному бізнес-підрозділі «Хенкель» пропонуватиме ширші зони відповідальності та можливості й стане ще привабливішим роботодавцем для команд, лідерів, талантів і нових співробітників.

Чітка структура керівництва нового бізнес-підрозділу «Споживчі бренди»

Процес інтеграції та новий об'єднаний бізнес-підрозділ очолюватиме Вольфганг Кеніг (Wolfgang Konig) (49 років), який нині є виконавчим віцепрезидентом бізнес-підрозділу «Косметичні засоби» компанії «Хенкель». Бруно П’яченца (Bruno Piacenza) (56 років), який з 2011 року очолює бізнес-підрозділ «Засоби для прання та догляду за оселею» компанії «Хенкель» як виконавчий віцепрезидент, продовжить керувати цим підрозділом і тісно співпрацюватиме з Вольфгангом Кенігом у процесі переходу до нової структури та залишиться в компанії «Хенкель» щонайпізніше до кінця 2022 року.

«Від імені Комітету акціонерів та Наглядової ради «Хенкель» я хотіла би побажати Вольфгангу Кенігу успіхів на новій посаді. Його міжнародний управлінський і лідерський досвід в індустрії споживчих товарів, товарів для догляду за оселею та засобів особистої гігієни буде дуже цінним для формування й успішного розвитку нашого нового бізнес-підрозділу «Споживчі бренди» спільно з новою командою керівників», – зазначила д-р Симона Бажель-Тра (Dr Simone Bagel-Trah), голова Комітету акціонерів і Наглядової ради «Хенкель».

«Я також хотіла би щиро подякувати Бруно П'яченці. Він працює у компанії «Хенкель» більш як 30 років, зокрема понад 11 років керує бізнес-підрозділом «Засоби для прання та догляду за оселею» як виконавчий віцепрезидент. Завдяки його ентузіазму та досвіду наші ключові бренди та бізнес упродовж цього часу успішно розвивалися. Ми дуже вдячні йому за відданість справі та за внесок у процвітання компанії і раді, що він працюватиме разом із Вольфгангом Кенігом, щоб забезпечити ефективний процес переходу».

«Під керівництвом Вольфганга Кеніга об'єднана команда зосередиться на розвитку всіх напрямів діяльності бізнес-підрозділу «Споживчі бренди», спираючись на більш раціональну організаційну структуру, що забезпечить пришвидшення процесу ухвалення рішень. Я також хотів би висловити особисту вдячність Бруно П'яченці за численні здобутки, яких йому вдалося досягти протягом більш як трьох десятиліть його роботи в компанії “Хенкель”», – додав голова правління Ради директорів компанії «Хенкель» Карстен Кнобель (Carsten Knobel).

Програма зворотного викупу акцій обсягом до 1 мільярда євро

Компанія «Хенкель» також запускає програму зворотного викупу акцій загальним обсягом до 1 мільярда євро. До викупу передбачені привілейовані акції «Хенкель» загальною вартістю до 800 мільйонів євро та звичайні акції загальною вартістю до 200 мільйонів євро. Виходячи з поточних цін на фондовому ринку, це відповідає частці, що становить близько 3 відсотків статутного капіталу компанії. За очікуваннями, реалізація цієї програми розпочнеться у лютому 2022 року та буде завершена до 31 березня 2023 року.  Її здійснюватимуть із залученням банків через фондовий ринок. У квітні 2019 року щорічні Загальні збори акціонерів уповноважили правління компанії «Хенкель» придбати частку власних акцій розміром до 10 відсотків статутного капіталу. «Хенкель» має намір бути держателем викуплених акцій як власних, залишаючи за собою право анулювати їх і відповідно зменшити статутний капітал.

«Завдяки реалізації цієї програми ми створюємо цінність для наших акціонерів і зміцнюємо впевненість у фінансовій стійкості та майбутньому потенціалі нашого бізнесу. Оскільки компанія має сильний баланс і низький рівень боргових зобов'язань, а також потужний грошовий потік, реалізація програми зворотного викупу акцій не вплине на нашу спроможність до здійснення стратегічних операцій придбання як у нашому бізнес-підрозділі «Споживчі бренди», так і у бізнес-підрозділі «Клейові технології», –  зазначив голова правління Ради директорів компанії «Хенкель» Карстен Кнобель (Carsten Knobel).

Компанія «Хенкель» оголошує попередні результати за 2021 фінансовий рік

За попередніми даними, у 2021 фінансовому році компанія «Хенкель» загалом досягла високих показників діяльності. Ці досягнення були зумовлені, серед іншого, зростанням показників бізнес-підрозділу «Клейові технології», що виражаються двозначними числами, на тлі постійного впливу пандемії COVID-19 на прибутковість і, зокрема, стрімкого зростання цін на сировину та напруженого функціонування ланцюжків постачання.

Згідно з попередніми даними, обсяг продажів групи компаній «Хенкель» у 2021 фінансовому році збільшився до 20,066 мільйона євро. Зростання обсягу продажів в органічному вираженні становило 7,8 відсотка. Обсяг продажів бізнес-підрозділу «Клейові технології» – 9,641 мільйона євро. Відповідно органічне зростання виражається двозначним числом і становить 13,4 відсотка. Обсяг продажів бізнес-підрозділу «Косметичні засоби» – 3,678 мільйона євро, при цьому органічне зростання становило 1,4 відсотка. Обсяг продажів бізнес-підрозділу «Засоби для прання та догляду за оселею» зріс до 6,605 мільйонів євро, що відповідає органічному зростанню розміром 3,9 відсотка. Для всієї Групи компаній «Хенкель» скоригована рентабельність продажів (рентабельність EBIT) становила 13,4%. Бізнес-підрозділ «Клейові технології» досяг скоригованої рентабельності продажів розміром 16,2%. Бізнес-підрозділ «Косметичні засоби» продемонстрував скориговану рентабельність продажів розміром 9,5%, тоді як скоригована рентабельність продажів бізнес-підрозділу «Засоби для прання та догляду за оселею» становила 13,7%. Скоригований прибуток на привілейовану акцію (EPS) Групи збільшився до 4,56 євро або на +9,2 відсотка (у разі постійного обмінного курсу). Усі дані є попередніми.

«Попри дуже складну ситуацію на ринку, що характеризується безпрецедентними порушеннями функціонування глобальних ланцюжків постачання, нестачею сировини та значним зростанням цін, загалом ми досягли хороших результатів із значним органічним зростанням, яке зафіксоване у всіх бізнес-підрозділах, стабільною рентабельністю й інтенсивним зростанням прибутку на акцію. Це досягнення є здобутком міжнародної команди «Хенкель», яка знову доклала всіх можливих зусиль до того, щоб забезпечити стабільну діяльність компанії та безперервне обслуговування наших клієнтів і споживачів у всьому світі», – наголосив Карстен Кнобель.

Прогноз на 2022 рік

Беручи до уваги поточну оцінку ринкової кон'юнктури, зокрема постійну напружену ситуацію на ринках сировини, а також у ланцюжках постачання, і пов'язане з цим збереження тенденції до значного зростання прямих витрат на матеріали, компанія «Хенкель» надала прогноз на 2022 фінансовий рік (спираючись на наявну організаційну структуру, що складається з трьох бізнес-підрозділів).

Компанія «Хенкель» розраховує на те, що органічне зростання обсягу продажів Групи у 2022 році перебуватиме в діапазоні від 2 до 4 відсотків. За очікуваннями компанії, органічне зростання обсягу продажів бізнес-підрозділу «Клейові технології» у 2022 році перебуватиме у діапазоні від 5 до 7 відсотків. Згідно з прогнозом динаміка продажів бізнес-підрозділу «Косметичні засоби» буде негативною і перебуватиме в діапазоні від -5 до -3 відсотків. Це зниження показників здебільшого зумовлене вже ухваленими до реалізації заходами з оптимізації портфеля, що нині вживаються, зокрема припиненням напрямів діяльності, які не стануть складовими нового основного бізнесу. Воно становитиме близько 5 відсотків обсягу продажів цього бізнес-підрозділу в 2021 році. Для бізнес-підрозділу «Засоби для прання та догляду за оселею» очікуване органічне зростання перебуватиме в діапазоні від 2 до 4 відсотків.

Скоригована рентабельність продажів (рентабельність EBIT) Групи, за очікуваннями, становитиме від 11,5 до 13,5 відсотка. За прогнозом «Хенкель», скоригована рентабельність продажів бізнес-підрозділу «Клейові технології» перебуватиме у діапазоні від 15 до 17 відсотків, бізнес-підрозділу «Косметичні засоби» – у діапазоні від 7,5 до 10 відсотків, а бізнес-підрозділу «Засоби для прання та догляду за оселею» – у діапазоні від 10,5 до 13 відсотків.

Компанія «Хенкель» прогнозує, що на рівні Групи загалом зміна скоригованого прибутку на привілейовану акцію (EPS) перебуватиме у діапазоні від -15 до +5 відсотків (у разі постійного курсу обмін валют), що відображає високий рівень ринкової невизначеності та волатильності.

Нові амбітні фінансові цілі на середньо- та довгострокову перспективу

За допомогою нової багатокатегорійної платформи та силами об'єднаної команди, що займається споживчими брендами, «Хенкель» стимулюватиме зростання та прибутковість бізнесу у споживчому сегменті зокрема та Групи компаній загалом. У контексті своїх нових середньо- та довгострокових амбітних фінансових цілей «Хенкель» має на меті стабільне поліпшення показників зростання та підвищення прибутковості свого бізнесу в сегменті споживчих брендів, а також досягнення органічного зростання обсягу продажів на рівні 3–4 відсотків та скоригованої рентабельності EBIT на рівні середніх однозначних процентних значень. У бізнес-підрозділі «Клейові технології» компанія «Хенкель» має намір досягти органічного зростання продажів у діапазоні від 3 до 5 відсотків та скоригованої рентабельності EBIT, що  виражається у відсотках числом від 13% до 19%.

Виходячи з цього, компанія «Хенкель» ставить перед Групою такі середньо- та довгострокові амбітні цілі: органічне зростання обсягу продажів у діапазоні від 3 до 4 відсотків, скоригована рентабельність EBIT – на рівні близько 16 відсотків і збільшення скоригованого прибутку на привілейовану акцію на величину, що виражається у відсотках однорозрядним числом від 4 до 9 (у разі постійних курсів обміну валют та з урахуванням придбань). Водночас «Хенкель» приділятиме постійну увагу збільшенню вільного грошового потоку.

Подальші кроки

Найближчим часом «Хенкель» розпочне процес інформування та консультування відповідних представників робочих колективів , оскільки це злиття матиме наслідки і для працівників обох бізнес-підрозділів по всьому світу.

Більш детальну інформацію про результати діяльності компанії у 2021 фінансовому році та прогноз на 2022 фінансовий рік, а також оновлену інформацію про успіхи та подальші кроки щодо реалізації стратегічної програми цілеспрямованого зростання компанії нададуть на пресконференції 23 лютого 2022 року.

Додаткову інформацію щодо процесу об’єднання двох бізнес-підрозділів, які виробляють споживчі продукти, а також про заплановані зміни у складі портфеля, зокрема про очікуваний синергетичний ефект та витрати на реструктуризацію,  опублікують разом зі звітом за перший квартал 5 травня 2022 року.

Детальну актуальну інформацію стосовно обох бізнес-підрозділів: «Споживчі бренди» та «Клейові технології» – представлять у межах дня інвестора протягом 2022 року.


*З поправкою на одноразові витрати та доходи та на реструктуризацію.

Олена Андрощук Керівник відділу корпоративних комунікацій компанії «Хенкель» в Україні Київ, вул. Петра Сагайдачного, 1 +38-044-247-51-00 elena.androschuk@henkel.com Завантажити візитну картку

Додаткова інформація